חוזקות- לוח חזון לילדים Vision Boardחיפה
top of page

חוזקות- לוח חזון לילדים Vision Board

לוח חזון Vision Board

במחקרים רבים ברחבי העולם נמצא כי הרבה ילדים סובלים מקשיים חברתיים, רגשיים או התנהגותיים. בעיות רגשיות אצל ילדים עלולות לפגוע בתפקוד הילד בביה"ס ובעצם בכל מסגרת שבה הוא נמצא, אפילו בדינמיקה המשפחתית בבית בינו לבין האחים ובינו לבין ההורים.


קשיים ובעיות של ילדים לרוב אינן נפתרות מעצמן, כדאי לא להתעלם מהקשיים האלה ולעזור לילדים למצוא חוויות שיעצימו אותם כדי להעלות להם את הבטחון העצמי. לעיתים מספיק לתת להם את תשומת הלב הראוייה. בטחון עצמי אצל ילדים מורכב קודם כל ממה שהילד חושב על עצמו, מה שהוא חושב על אחרים וממה שהוא חושב שאחרים חושבים עליו.


אחת הדרכים להכניס לילד מודעות עצמית לגבי החוזקות שלו היא דרך הכנת לוח חזון לילדים Vision Board. דרך לוח החזון מפתחים שיח לגבי המטרות של הילדים תוך כדי מתן תשומת לב לחוזקות שלהם.


מציאת חוזקות אצל ילדים

אין צורך מיד לחפש מטפל רגשי לילדים או פסיכיאטר ילדים מומלץ בצפון כדי לעזור. אפשר בתור התחלה לחשוף את הילד לחוויות מעצימות. אחת מהחוויות האלו היא הכנת "לוח חזון". לוח חזון (VISION BOARD) הוא מעין ייצוג חזותי של הדברים שהיינו רוצים להשיג או לרכוש. אנשים יוצרים לוחות חזון כדי לקבל תזכורת מתמדת לקראת מה הם עובדים. אצל ילדים, לוח חזון הוא כלי נהדר ללמד ילדים על הצבת מטרות ועמידה ביעדים. ילדים יכולים להשתמש בלוחות חזון כדי לשמר את המוטיבציה שלהם ולהתמקד בצעידה לקראת השגת המטרות שלהם.


לכולנו יש מחשבות אוטומטיות, חיוביות ושליליות. ניתן לזהות דפוסים שלא מועילים לנו ע"י המחשבות ולאזן אותם כדי להפחית את הרגשות השליליים שמתלווים אליהם.


לוח חזון: חוזקות אצל ילדים

בראש ובראשונה, הכנת לוח חזון עם הילד שלכם היא חווייה משותפת לכם ולו. זו כבר התחלה טובה- להקדיש לו תשומת לב ולהתייחס ברצינות לרצונות שלו ולשאיפות שלו. מציאת חוזקות אצל ילדים נועדה בעיקר בשבילם. ילדים צריכים לדעת את החוזקות שלהם. שנית, פעילות לוח החזון תעזור לילד לתרגם את המחשבות שלו לפעולות. כמו שמסדרים את החדר כדי שלא יהיה בלגן מול העיניים, כך בונים לוח חזון למטרות כדי שהילד לא יתפזר ו"ישכח" איזה יעדים הוא רוצה להשיג.


מה זה לוח חזון
חוזקות לוח חזון לילדים

חשוב לזכור לעודד את הילדים תוך כדי שהם מתקדמים בלוח החזון לעבר המטרות שלהם. אף פעם לא מוקדם מדי עבור ילדים ללמוד את החשיבות של הצבת יעדים ואחריות על הצלחתם. הצבת יעדים גם מגבירה את הביטחון העצמי של הילדים. על כל מטרה שהושגה, ילדים לומדים להאמין בעצמם ובכך הבטחון העצמי שלהם גובר. כדי להבין איך המוח שלנו עובד עם תת המודע שלנו, לחצו כדי לקרוא.

bottom of page