בחיפה בצפון NLP טיפול
top of page

טיפול NLP בצפון

טיפול NLP בחיפה

תכנות נוירו-לשוני (NLP) היא גישה פסיכולוגית שבנויה מניתוח אסטרטגיות המשמשות אנשים ויישומן ביום יום בכדי להגיע למטרה אישית. טיפול NLP בעצם מקשר בין מחשבות, שפה ודפוסי התנהגות שנרכשו במשך החיים, דרך שינוי נקודות מבט והתנסות עד לקבלת תוצאות ספציפיות.


אחת הנחות היסוד בטיפול NLP היא שכל פעולה אנושית היא חיובית כלפי אותו אדם באותו רגע. כלומר, לכל פעולה שאנחנו עושים בכל רגע נתון- יש איזשהו רווח עבורנו.


הפופולריות של תכנות נוירו-לשוני או טיפול NLP הפכה לנפוצה מאז שהחלה בשנות ה-70. NLP נפוץ כמעט בכל העולם, אפילו שלא תמיד הוא קרוי כך. ישנן עוד הרבה שיטות שמבוססות על עקרונות דומים ל-NLP אבל קרויות בשמות אחרים. השימושים ב-NLP כוללים טיפול בפוביות והפרעות חרדה, שיפור יחסי אנוש בתוך משפחות ובמקומות עבודה, הרגשת אושר אישי ועוד.


טיפול רגשי עם NLP

שיטת NLP משתמשת בטכניקות תפיסתיות, התנהגותיות ותקשורתיות כדי להקל על אנשים לשנות את המחשבות, הרגשות והפעולות שלהם. מטפלים ב-NLP מאמינים שיש היררכיות טבעיות של למידה, תקשורת ושינוי. ההיררכיות האלה באות לידי ביטוי בתהליך העצמה כאשר מבחינה לוגית לוקחים בחשבון שיש לאדם: מטרה ורוחניות מסויימת, זהות (איך האדם רואה את עצמו, כולל האחריות שלו והתפקידים שלו בחיים), אמונות וערכים (שבד"כ נרכשים בגיל קטן), יכולות וכישורים (לא תמיד אנחנו מודעים להם), התנהגויות וסביבה.


NLP הרחבת שדה הראייה בעזרת
NLP הרחבת שדה הראייה בעזרת

מטפלים בשיטת NLP עובדים עם אנשים ועוזרים להם להבין את דפוסי החשיבה וההתנהגות, המצב הרגשי והשאיפות שלהם. על ידי בחינת המפה של האדם, המטפל יכול לעזור לו למצוא ולחזק את המיומנויות המשרתות אותו בצורה הטובה ביותר ולסייע לו בפיתוח אסטרטגיות חדשות להחלפת אלו שאינן פרודוקטיביות יותר בשבילו.


כל סיטואציה שאנחנו חווים, נקלטת אצלנו במוח באמצעות החושים שלנו. מאותו רגע מתחיל הפירוש שאנחנ נותנים לאותה סיטואציה. זה תהליך אוטומטי שקורה כל הזמן. לא תמיד אנחנו מודעים לתהליך הזה. לכל אדם יש "פילטרים" משלו שעוזרים לו בעיבוד החוויה. למשל, אם אני אדם אופטימי בדרך כלל, אז הפירוש שאתן לחוויות שאני עובר יהיה לרוב חיובי. אם אני אדם שלילי, אני אהיה יותר רגיש לתגובות של אחרים וארגיש לעיתים קרובות שאחרים מזלזלים בי.


חלק מהפילטרים האלה הם אמונות. מה האמונות שלכם? האם יש לכם פחדים מסויימים? אם יש לכם דיעות קדומות בנושאים מסויימים? בעזרת ניתוח מעולם ה-NLP, תוכלו לקבל כלים שיעזרו לכם לפרש סיטואציות בצורה הכי נכונה עבורכם ושהכי מקדמת אתכם. כך המסקנות שתגיעו לאורך היום, כתגובה לסיטואציות שונות, יהיו אופטימיות יותר וויתנו לכם הרגשה טובה יותר.

ישנם לא מעט מטפלים בשיטת NLP, מעוניינים בטיפול NLP בחיפה? צרו קשר.







bottom of page