טיפול רגשי בפרחי באך חיפה
top of page

טיפול רגשי בפרחי באך

מהם פרחי באך

פרחי באך הם אוסף של 38 תמציות הומאופטיות של פרחים. עפ"י ההומאופטיה, חוסר איזון בנפש משפיע על חוסר איזון בגוף הפיזי (וההיפך). ההבנה הבסיסית הזו מעידה שמצב רגשי של אדם משפיע על הגוף הפיזיולוגי שלו. כלומר, כאשר האדם שרוי במצב פסיכולוגי שלילי, זה מוביל אותו לחוסר איזון מבחינה פיזית.


טיפול בפרחי באך, כמו טיפולים רבים אחרים ברפואה האלטרנטיבית, מספק כוחות נפשיים להתמודדויות שונות וגם מחזק את הרגשות החיוביים שיצאו מאיזון. למעשה מדובר בתערובות של נוזלים שהכינו אותם מפרחי באך. כאשר מתחילים לקחת את טיפות התמציות הללו, מתחיל תהליך של ריפוי, כלומר חוזר האיזון האנרגטי לאדם.


פרחי באך לא מיועדים לטיפול בבעיות פיזיות אך בהחלט יכולים לעזור להקל על מצבי רוח שונים שלעיתים הם שורש הבעיה והם אלה שגורמים לבעיות הפיזיות. התמציות של פרחי באך עוזרות לאזן את הנפש בצורה עמוקה ויסודית. בממוצע, כל התהליך נמשך מספר שבועות עד מספר חודשים שבסופם ניתן הגיע לריפוי עמוק של שורש הבעיה.




טיפול רגשי בפרחי באך
טיפול רגשי בפרחי באך


ההיסטוריה של פרחי באך

ד"ר אדוארד באך, מי שחקר ופיתח את שיטת הטיפול ב"פרחי באך" לפני כ- 90 שנה, היה רופא וגם בקטריולוג באנגליה. הוא זה שהבחין כי כאשר באים אליו מטופלים כדי שיעזור להם לטפל בבעיות פיזיות בגוף, בעצם הם גם תמיד מלווים בחוויות וברגשות שליליים.

ד"ר באך החל לחקור את המטופלים שלו. במהלך השנים הוא זיהה שיש לכולם מכנה משותף: בלי קשר לתסמינים הפיזיים או לסימפטומים של המחלות של המטופלים, תמד ישנו גורם נוסף נפשי או אנרגטי שמשפיע עליהם. כלומר, בנוסף להתבטאות שלילית בגוף הפיזי, ישנו גם היבט פסיכולוגי רגשי שמתלווה אליו. ד"ר באך הגדיר זאת כ"יציאה מאיזון".

ד"ר באך הבין שכדי לרפא את האדם באמת, עליו לזהות את התדר שיצא מאיזון ולפעול כדי להשיב את האיזון מחדש ורק אז יתקיים תהליך ריפוי שיוביל לכך שהסימפטומים יעלמו.

פרחי באך מונים 38 צמחים. בתהליך עצמו, משתמשים בעצם בתמציות של מים שנושאות בתוכן מטען אנרגטי (זיכרון) של תדר מסוים. לכל צמח יש את התדר שלו. החומר הפעיל עצמו לא מועבר ולכן לא ניתן למדוד את תכולת הבקבוקים במעבדה.


למי מתאים טיפול רגשי בפרחי באך

טיפול באמצעות פרחי באך מתאים לטיפול בבעיות רגשיות ונפשיות בכל הגילאים- תינוקות, ילדים, נשים בהריון, מבוגרים וקשישים. דוגמאות נפוצות לשימוש: חרדות, הפרעות פוסט-טראומה, כעסים, חוסר ביטחון עצמי וכד'. התמציות עצמן טבעיות לחלוטין, ללא חומרים כימיים או משמרים. אין שום בעיה לשלב פרחי באך עם כל סוג של טיפול. תמציות פרחי באך לא מתנגשות עם תרופות אחרות, צמחי מרפא או עם תוספי תזונה למיניהן.

כמויות החומר האורגני או האלכוהול שבתמציות המשקה אפסיות, כך שאין שום דבר שיכול להזיק למטופל אלא אם כן הוא בעל רגישות לאלכוהול. במקרה כזה, ניתן להחליף את האלכוהול בחומר משמר אחר טבעי. הנוזלים שמופקים מתמציות הצמחים נמהלים במים פעמים רבות ובסופו של התהליך, הכמות של החומר המקורי אפסית. לכן אין חשש שמשהו יסכן אתכם, כל עוד רוכשים את התערובת ממקור מוכר ואמין.


חשוב לציין, כי את התמציות של פרחי באך רכשתי במרכז של פרחי באך באנגליה. זהו המכון הרשמי והמקורי (הראשון) שבו הפיקו את התמציות. דואגים שתהליך הכנת התמציות יתבצע ללא מזהמים (שעלולים להגיע מהאוויר או מהמים וכ').



תהליך ריפוי באמצעות פרחי באך

כמעט ואין אדם שלא חווה תקופה קשה ומתסכלת מתישהו לאורך חייו. לפעמים יש לכך סיבה שנראית לעין ומוצדקת ולפעמים התסכול שחשים אינו מובן מהיכן הגיע. הרגש עשוי להיות של עצב, כעס לא מוסבר, מועקה או סתם תחושה כללית פסימית. קורה לעיתים שאינכם מודעים לכל הרגשות וההתנהגות שלכם. כאן אני נכנסת לתמונה. תוך כדי התשאול שלי, ודאי יעלו אצלכם שאלות שמעולם לא חשבתם עליהן. חלק מהתהליך נועד להביא לידי ביטוי מידע מהתת מודע שלכם אל המודע. במהלך התהליך של ריפוי באמצעות פרחי באך יתאפשר לאדם להיות מודע בעיקר לשינויים רגשיים אשר תורמים לפתיחת "מחסומים" בפן הפסיכולוגי.


ריפוי באמצעות פרחי באך הינו תהליך קצר טווח. במהלך התהליך, תקבלו כלים פרקטיים שיעזרו לכם להבין את התחושות שלכם ובכך לשנות את המחשבות שלכם. המטרה הינה להפחית את התחושות השליליות ולאפשר התמודדות יעילה יותר עם המציאות. השילוב של פרחי באך יחד עם שיחות (כדי לאבחן ולזהות את מה שיצא מאיזון) הינו השילוב המנצח שבעזרתו ניתן להגיע להישגים תוך זמן קצר וללא צורך בחזרה שוב ושוב על אותו תהליך.


רסקיו

התמצית הכי נפוצה של פרחי באך הינה תמצית הרסקיו. זוהי תמצית מוכרת יותר משאר התמציות ומטרתה להרגיע. ההשפעה של רסקיו היא לרוב תוך זמן קצר ויכולה לנוע בין יום ליומיים. מותר לשלב רסקיו עם תרופות אחרות כגון תרופות נגד דיכאון או מתח מכיוון שלאורך השנים אין כל דיווח להשפעה בין רסקיו לתרופה אחרת כלשהי. גם מבחינת הגיל אין מגבלה, רסקיו מתאים למבוגרים, ילדים ותינוקות.


הכנת תמצית פרחי באך בהתאמה אישית

לאחר תשאול, אבחון וזיהוי מה שיצא אצלכם מאיזון , אוכל להתאים את התמציות הספציפיות המתאימות לכם. כך אכין בקבוקון במיוחד בשבילכם שמכיל בתוכו את התמציות המתאימות. בד"כ כל בקבוקון כזה מכיל 4-6 תמציות, מים מינרלים וכמה טיפות של אלכוהול (בכמות אפסית, משמש כחומר משמר).

את התמצית לוקחים בד"כ לתקופה של מספר שבועות. במהלך הזמן הזה, נהיה בקשר שוטף ע"מ שאוכל לעקוב אחר השינויים ולהתאים תמציות נוספות במידת הצורך. כמובן שבמהלך התהליך הזה בד"כ חווים שינויים רגשיים ונכנס "תוכן" חדש למחשבות. בד"כ ההשפעה הזו במהלך התהליך הינה עדינה ובסך הכל גורמת להרחבת המודעות העצמית. זהו טיפול ממוקד ואישי עפ"י האישיות שלכם והחוויות שאותם עברתם (ועדיין עוברים).


במהלך הטיפול אתן לכם משימות קטנות להרחבת המודעות העצמית. המטרה ליישם את מה שעולה מבחינת המחשבות והרגשות כדי לחולל את השינוי הדרוש. חשוב להיות עירניים לקשיים שעולים ולא להתעלם מהם. זו הדרך האמיתית לריפוי.


בכל מקרה הטיפול אינו תחליף לרפואה הקונבנציונלית, בכל מצב בריאותי שמשתנה יש לפנות לרופא ולפעול בהתאם להנחיותיו.

הקליניקה שלי נמצאת בקרית חיים. למי שגר באיזור אחר, ניתן לקיים מפגשים אונליין בזום ולאחר מכן אשלח את התמציות בדואר.


bottom of page