שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ונוער
top of page

שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ונוער


העלאת ביטחון עצמי לילדים ונוער

מה שכל הורה היה רוצה עבור הילד שלו, זה שיהיה לו ביטחון עצמי. ישנם הרבה דרכים להעלות לילדים את הביטחון העצמי שלהם. אך בראש ובראשונה זה מתחיל מהבית. אפשר לשחק בהפעלות ומשחקים המפתחים כישורים ומיומנויות רבות, אך הקשר בין הילד לסביבה הקרובה שלו- זה הדבר הכי חשוב.

איך הילד רואה את עצמו? איך הוא מפרש סיטואציות שהוא מעורב בהן? שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ונוער מתבסס על פיענוח המחשבות שלהם. האם המחשבות שלהם חיוביות? תהליך העלאת ביטחון עצמי לילדים ונוער קשור בתחושת המסוגלות שלהם. כשיש להם מחשבות חיוביות בתת-מודע, תחושת המסוגלות שלהם פעולה והביטחון העצמי שלהם עולה.


אז איך מעלים לילדים את הביטחון העצמי שלהם?

שיפור ביטחון עצמי מתקיים בהדרגה. כשהילד משחק משחק, המשחק יכול להתנהל בכל מיני צורות. חלקן מועילות לו וחלקן לא. בעבודות יצירה למשל, הילד יכול לחוות הצלחה משמעותית שנובעת מההרגשה שהוא יצר משהו בכוחות עצמו. כך הביטחון העצמי שלו עולה. הוא נחשף להצלחה ותחושת הגאווה שלו כלפי עצמו מתרחבת. תמיד כדאי להתחיל במשימות קלות כדי לתת תחושת הצלחה. כשמעלים לילדים את הביטחון העצמי שלהם כדאי להיות סבלניים איתם. הם לא תמיד יפעלו "לפי הספר" ולפי הציפיות שלנו. אבל זה בסדר, זה תהליך.


חיזוק בטחון עצמי בילדים בגיל ההתבגרות

ביטחון עצמי אצל מתבגרים הוא לא עניין של מה בכך. ישנן פעילויות ששמות דגש על עבודת צוות והקשבה לאחר תוך כדי פתירת בעיות. כאן הביטחון של הילד בא לידי ביטוי באיך שהוא מראה ומבטא את עצמו. האם הוא מתבייש ובקושי משתף פעולה? האם הוא מסכים מיד לכל הרעיונות של החברים שלו מבלי להביע את דעתו? ישנם ילדים שגם כאשר הם חשים תחושת תסכול וקושי, הם לא מרשים לעצמם לתת לזה מקום ראוי, הם מעדיפים "לבלוע את הלשון" ולא להיות יוצאי דופן.


ביטחון עצמי ילדים וגיל ההתבגרות
ביטחון עצמי ילדים

חיזוק ביטחון עצמי -10 מפגשי העצמה אישית


איך לפתח ביטחון עצמי?

תהליך העצמה אישית: 50 דקות כל פגישה, 280 ש"ח לפגישה.

רוצים לקבל ארגז כלים לחיים? (תוכן משתנה בהתאם לגיל, החל מגיל 5.5)

בחירת נושא להעצמה, בירור חסמים ואמונות, גילוי חוזקות אישיות, הבנה ויישום הקשר בין אמונות לרגשות, הבנה ושליטה בכעסים, שינוי פרשנויות של סיטואציות, חשיבה יצירתית וחיובית, שיגרה של הרגלים נכונים, שיפור ביטחון עצמי, תמיכה שוטפת בווטסאפ, "שיעורי בית" לתירגול ויישום הכלים בבית, הקניית דפוסי מחשבה חיוביים, שיפור מערכות היחסים שלכם עם עצמכם ועם הסובבים אתכם. יצירת קשר



חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים

הביטחון העצמי של הילד בא לידי ביטוי גם באיך שהוא מתבונן, מסביר דברים, מנתח ומסיק מסקנות. השאלה כמה הוא סומך על עצמו. חוסר ביטחון עצמי יתבטא למשל בקושי של הילדים להתמודד עם הפסדים והם לעיתים יעדיפו לא להתחיל לשחק בכלל מאשר לשחק ואולי להפסיד. כל ילד הוא עולם ומלואו. כל ילד בזמן כזה או אחר חווה קונפליקטים ורגשות דו משמעותיים. לרוב, ככל שלילד יש יותר ביטחון עצמי, הוא יותר יתקדם עם הרצונות שלו ו"ירדוף" אחר המטרות שלו. כדאי מאוד להתייחס לשיפור ביטחון עצמי בילדים, ילדים עם חוסר ביטחון עצמי חווים יותר בדידות ומתקשים ביצירת חברים חדשים.



bottom of page